آشنایی با تکنولوژی دستگاه برش غیر فلزات
آشنایی با تکنولوژی دستگاه برش غیر فلزات

 برش مواد در صنایع مختلف، کاربرد زیادی دارد. فلزات، انواع سنگ ها و چوب با دستگاه های مختلف بریده شده و به اشکال مختلف در می آیند. معمولا فلزات را با دستگاه های برش مخصوص فلزات و سایر مواد را با دستگاه  برش غیر فلزات شکل می دهند. در این مقاله به بررسی تجهیزات برش مربوط به مواد غیر فلزی مانند چوب، مقوا و سنگ می پردازیم؛ بنابراین با ما همراه باشید تا تجهیزات و دستگاه های برش خیام لیزر را بیشتر بشناسید.

دستگاه برش غیر فلزات چیست؟

دستگاه برش غیر فلزات چیست؟

دستگاه برش غیر فلزات وسیله ای است که قابلیت برش انواع مواد غیر فلزی مانند MDF، مقوا، چوب، سنگ، نمد، چرم مصنوعی، پلکسی گلاس، پارچه و طلق را دارد. این دستگاه معمولا بر پایه CO2 بوده و می تواند برش و حکاکی را روی انواع متریال انجام دهد.

دستگاه های متنوع و مختلفی وجود دارند که هر یک با توجه به سایز، قیمت و کیفیت، کارایی های مختلفی دارند. به عنوان مثال دستگاهی که برای حکاکی روی چوب در نظر گرفته می شود با دستگاه برش چرم تفاوت هایی دارد. به همین دلیل باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

یکی از نکاتی که برای کار با دستگاه برش غیر فلزات باید در نظر داشته باشید  این است که برای بهتر درآوردن کار می توان از قابلیت های برنامه اتوکد جهت طراحی قبل از برش استفاده کرد. پس اگر کار با این برنامه را بدانید، به راحتی می توانید طراحی کرده، طرح را به کامپیوتر داده و خروجی موردنظرتان را از دستگاه بگیرید. 

چرا بهتر است از دستگاه برش غیر فلزات استفاده کنیم؟

مسلما برش دادن مواد به صورت مکانیکی و سنتی خیلی سخت بوده و ممکن است نتیجه قابل قبولی هم نداشته باشد؛ اما این دستگاه ها کیفیت، سرعت و دقت بسیار بالایی داشته و از تکنولوژی لیزر برای برش اجسام استفاده می کنند. هیچ محدودیتی برای کار با این تجهیزات وجود ندارد و می توان انواع ایده ها و طرح ها را با دستگاه لیزر پیاده کرد.

تکنولوژی دستگاه های برش غیر فلزات بسیار پیشرفته است. قدرت، اندازه و سایز طراحی ها قابل تنظیم است. در ضمن می توان از انواع روش  و متدها مثل تصعید، سوزاندن یا آب کردن استفاده کرد. پس از انجام کار نیز بخش هایی که برش خورده با فشار گاز تمیز می شود.

دستگاه برش غیر فلزات چه کاربردی دارد؟

دستگاه های برش برای انواع مواد از چوب و MDF گرفته تا چرم و پارچه مناسب است. در ادامه به بررسی انواع محصولاتی که با دستگاه های برش طراحی و تولید می شوند می پردازیم:  

تولید وسایل چوبی با دستگاه برش غیر فلزات

تولید وسایل چوبی با دستگاه برش غیر فلزات

مواد چوبی بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارد. حکاکی روی چوب نیز به سادگی و زیبایی انجام می شود. به همین دلیل از این دستگاه ها برای برش چوب و طراحی روی آن استفاده می شود. کمد، مبلمان، سرویس خواب، جعبه های چوبی، زیورآلات، وسایل چوبی آشپزخانه، سرویس آرایش و ... با دستگاه برش ساخته می شوند.

 تولید وسایل کاغذی و مقوایی با دستگاه های برش

از این دستگاه ها برای تولید کارت پستال ها، کارت های عروسی، ولنتاین و ... استفاده می شود. حتما شما هم کارت هایی که طراحی های جالب و جدیدی دارند را دیده اید. این کارت های متنوع یا جعبه های تزئینی مقوایی با استفاده از دستگاه های برش تولید می شوند. 

برش پلکسی گلاس

پلکسی یا مواد اکریلیک، یکی دیگر از موادی است که با دستگاه مخصوص غیر فلزات تولید می شود. برش این مواد با تجهیزات خیام لیزر بسیار راحت است، زیرا هم تنوع تولید اجسام با این دستگاه ها بالا است و هم خروجی کار بسیار تمیز و زیبا خواهید بود. نمونه های تولید شده توسط این دستگاه هاف تندیس ها و پلاک هایی است که از جنس پلکسی گلاس تولید می شوند.

بریدن انواع پارچه با دستگاه برش غیر فلزات

یکی دیگر از پرکاربردترین مواد برای کار با دستگاه برش غیر فلزات خیام لیزر، پارچه های مختلف است. شاید برایتان عجیب باشد که پارچه ای که به راحتی با قیچی بریده می شود، چه نیازی به دستگاه برش دارد؛ اما توجه کنید که این دستگاه ها کار تمیز و منظمی را در کمترین زمان تحویل می دهند و به جهت تولید انبوه بسیار مناسب هستند. به طوریکه در یک آن می توان تعداد زیادی لایه پارچه را با یک حرکتِ دستگاه برش زد. 

برش مواد چرمی با تجهیزات روز

برش مواد چرمی با تجهیزات روز

چرم از قدیم کاربرد زیادی داشته و معمولا به طور دستی آن را برش می دادند؛ اما امروزه با وجود دستگاه های برش می توان به راحتی این کار را انجام داد. چرم با این تجهیزات به زیبایی و دقت بریده می شود و برای تولید کیف و کفش، کیف پول و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

بریدن نمد با دستگاه برش

یکی دیگر از موادی که با این تجهیزات به قطعات مختلف بریده می شود، نمد است. نمد با دستگاه برش غیر فلزات خیام لیزر بریده می شود تا وسایلی مانند نمد، دمپایی، زیراندازها، زیر بشقابی، کفش و ... تهیه شود.

برش سنگ

شاید برش سنگ با این دستگاه ها به نظر غیرممکن برسد؛ اما واقعیت این است که می توان انواع محصولات سنگی را با این دستگاه ها تولید کرد. برای مثال می توان تابلوهای عکس و مجسمه های تزئین شده از سنگ را با برش زدن توسط این دستگاه ها تولید و روانه بازار کرد.

دستگاه های برش غیر فلزات چه مزایایی دارد؟

تجهیزات برش غیر فلزات با توجه به دقت بالا و سرعتی که در مقایسه با برش به شکل دستی و مکانیکی دارند، می توانند مزایای زیادی برای تولید کنندگان محصول داشته باشد. در ادامه همه مزایای این تجهیزات را به طور خلاصه بررسی می کنیم.

  • کیفیت بالای برش نسبت به روش های دستی و سنتی
  • ظرافت بالا و عدم وجود آثار باقی مانده از برش در محصول
  • سرعت بالای کار
  • کم سر و صدا بودن دستگاه های برش
  • احتمال بسیار پایین تاب برداشتن در محصول
  • امکان پیاده سازی طرح های پیچیده روی انواع متریال
  • صرفه جویی در زمان و در نتیجه سودآوری بیشتر
  • حفظ انواع ویژگی های فیزیکی و مکانیکی ماده
  • ایمنی بالای کار با دستگاه برش

اما می بایست توجه کنید که این دستگاه ها، تنها برای برش مواد غیر فلزی کاربرد دارند و نمی توان از آن ها برای تولید وسایل آهنی یا آلومینیومی استفاده کرد. برای تولید وسایل فلزی از دستگاه برش فلزات استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله با مزایای دستگاه های برش غیر فلزات آشنا شدیم و دیدیم که این دستگاه ها معمولا چه موادی را برش می دهند. کار با این دستگاه ها بسیار به صرفه است و برای مشاغل صنعتی کاربرد زیادی دارند. می توان هر ایده جدیدی را برای طیف گسترده ای از مواد اجرا کرد. در این راستا شرکت توسعه فناوری خیام لیزر با تولید و ارائه بهترین دستگاه های برش با استفاده از اشعه لیزر، آماده ارائه خدمات به شما است. برای برقراری ارتباط با این مجموعه می توانید با شماره 05136072452 تماس بگیرید یا به سایت شرکت خیام لیزر مراجعه کنید. 

یکشنبه, 10 بهمن 1400
اشتراک گذاری :

تعداد نظرات : 0

ثبت نظر
داربستان

خدمات دهندگات داربست

پیشنهاد داربستان
نمایش همه
داربست فلزی شکوری
1386
البرز
داربست فلزی شکوری

انجام کلیه امور داربست در اسرع وقت

داربست فلزی صفائی
772
مرکزی
داربست فلزی صفائی

اجاره و نصب داربست اراک و حومه

داربست فلزی میلاد
915
اصفهان
داربست فلزی میلاد

داربست فلزی میلاد در کاشان

داربست فلزی وطن دوست
5840
خراسان رضوی
داربست فلزی وطن دوست

داربست فلزی وطن دوست عضو رسمی اتحادیه در مشهد آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم می باشد.نصب داربست فلزي در همه ي مناطق شهر مشهد در سريعترين زمان ممكن شما مي توانيد در انواع پروژه هاي ساختماني همچون نصب داربست برج ها و ساختمان ها، زيربتن و نصب كفراژ با ما تماس گرفته و از خدمات ما بهره مند شويد.

صنعت ساختمان و داربست
2243
تهران
صنعت ساختمان و داربست

خدمات داربست در سراسر کشور داربست های سنتی مجری مونتاژ داربست های شرکت تسکو (زود بست) چهارپایه های داربستی